Translate this page in your language

Zoeken in deze blog

19 Maart. Pannenkoekendag

19 Maart. Pannenkoekendag

Vandaag, 19 maart is het de landelijke pannenkoekendag.


Deze dag is traditioneel voor de lagere scholen, waar op deze dag pannenkoeken gebakken worden, die daarna met anderen, bijvoorbeeld in bejaardentehuizen, worden opgegeten. Een combinatie dus van een lekkere hap en sociaal bezig zijn. Altijd leuk. Helaas gooit de corona ook hier weer roet in het eten, maar vindingrijk als de mensen aan het worden zijn, hebben de meeste scholen ook hier al een digitale constructie voor bedacht. Dus dat komt ook dit jaar wel weer goed. 
 
pannenkoekendag
Eerst maar eens wat beslag maken...

 

Ik heb geen kinderen meer op de lagere school. Maar pannenkoeken bakken is toch wel een werkje waar ik plezier in heb. Meestal komt het er gewoon niet van, maar deze pannenkoekendag is natuurlijk toch een geweldig moment om het weer eens te doen.
 
pannenkoekendag
Nou, daar gaat hij dan...

 

Daar komt nog bij, dat het pannenkoeken bakken steeds simpeler wordt. Moest je vroeger met bakmeel, melk en eieren aan de gang, tegenwoordig koop je een pak kant en klaar pannenkoekenmengsel, gooi dat met 0,8 liter koud kraanwater in een beslagkom, klop dat geheel een paar minuten goed met een garde en klaar is je pannenkoekenmix.
 
pannenkoekendag
De eerste pannenkoek is meestal niet de mooiste...Maar de smaak is prima


We zetten nog een pannetje water op het vuur met een bord er op en kunnen de pannenkoeken op deze manier lekker warm houden.
 
pannenkoekendag
En we gaan weer vrolijk verder met de volgende


De eerste pannenkoek is meestal de lastigste. We moeten even aan gaan voelen, wat het beslag doet, de koekenpan is nog niet door en door warm en misschien moeten we er zelf nog wel even in komen. Wie weet. Maar na die eerste komen er nog een stuk of 10 en dan gaat het verder prima. 
 
pannenkoekendag
Kijk, die gaat er al een stuk beter uitzien


Sommige mensen geven de voorkeur aan zoete pannenkoeken, bijvoorbeeld met verschillende soorten suiker, jam en natuurlijk stroop. Zelf heb ik mijn pannenkoeken liever wat hartiger en daarom meng ik tijdens het bakken een hoeveelheid geraspte kaas toe. Dan krijg je een soort van hartige kaaspannenkoek. En die smaken uitstekend. 
 
Sommigen schieten trouwens wel wat door om hartige pannenkoeken te maken door echt allerlei ingrediënten toe te voegen. Het resultaat wordt dan naar mijn mening meer een soort van pizza. Maar iedereen zijn of haar smaak. Gelukkig maar!
 
pannenkoekendag
En het resultaat van een half uurtje bakken.


Uiteindelijk houden we een lekkere stapel over. Dus smullen maar.

Quote van de dag

 
quote van de dag




 

Portretsessie met Arno Reijnen



Ik had het bij de foto's van Scheveningen  al aangekondigd, dat ik de portretten die Arno Reijnen van mij gemaakt had hier nog zou tonen. En omdat belofte schuld maakt, hierbij een aantal fraaie portretten en een tweetal modelfoto's. 

 


 

Het zijn opnamen voor het boek "Compleet" van Arno waar ik eerder in dit weblog ook al eens een stuk over geschreven heb. 

 


Ik heb begrepen dat het fraaie fotoboek nog wel te koop is, maar ik zou niet te lang wachten als je nog een exemplaar wilt kopen. Het is en blijft tenslotte een unieke eenmalige uitgave, die je straks niet meer even bij de boekhandel op kunt halen. Wat dat betreft is het nu of nooit als je het bezitten wilt. 

 



Maar intussen kan ik echt met plezier kijken naar de foto's, die Arno van mij heeft gemaakt. Het boek heb ik al besteld, dus ook dat plezier ga ik straks nog hebben.






Dat wordt dan weer maandag. Want in het weekend komt er nog wel eens een samenvatting van de afgelopen week, maar geen nieuwe Jetje's dag.
 
Ik wens iedereen een heel prettig weekend en hoop jullie allemaal in goede gezondheid, fris en uitgerust maandag weer aan te treffen.

Colofon

Jetje's dag verschijnt in principe elke werkdag. Deze publicatie wordt uitgegeven door Henriëtte Sibie samen met Team Jetje, een ondersteunend team met een wisselend aantal medewerkers.

Bijdragen

Mocht je ook een bijdrage aan Jetje's dag willen leveren, dan is dat altijd mogelijk. Er zijn geen kosten aan verbonden, maar er is ook geen sprake van een vergoeding. Een verwijzing naar een eigen website of weblog is toegestaan. Affiliatelinks zijn niet toegestaan. Bij belangstelling of vragen kun je altijd contact opnemen en dan kijken we graag samen met jou wat mogelijk is.

 

Jetje's dag is op vele manieren te bereiken:

e-mail

Chat via Messenger 

Jetje's dag op Facebook

Jetje's dag op Instagram

Jetje's dag op Twitter 

Alle foto's uit Jetje's dag staan op Pinterest 

 


Disclaimer en copyright

privacystatement


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuws uit de kunstbranche

Populaire posts