28 oktober 2021. Jetje kraakt harde noten
Walnoten zijn gezond, maar niet altijd even gemakkelijk te kraken; |
||
Artikelmarketing wordt zwaar onderschat door kunstenaars; |
||
Model met koffie. Klinkt dat niet gezellig? |
Noten zijn gezond
Vandaag is het notendag. Weer een dag die bedoeld is om het eten van noten in een positief daglicht te zetten. Walnoten zijn lekker en worden voor veel doeleinden gebruikt. Dat geldt vooral voor de olie die er uit geperst wordt. Maar ook het eten van de pure noten is gezond. Diverse adviseurs op voedingsgebied geven dan ook aan dat je regelmatig walnoten moet eten. Bijvoorbeeld het voedingscentrum zegt er over: "Maar we kunnen niet zeggen dat walnoten gezonder zijn dan andere noten. Het advies is om elke dag ongezouten noten te eten vanwege de positieve effecten op de gezondheid. Alle ongezouten noten en pinda's zijn goed voor je. Dus denk naast walnoten ook aan paranoten, amandelen, cashewnoten, enzovoorts".
Breng de walnoten!
Kortom, tijd om toch weer eens een paar scheppen walnoten uit het kistje bij de buurtsuper te halen en mij weer eens aan het eten van walnoten te gaan bezondigen.
Walnoten hebben alleen één groot probleem en dat zit er om heen. Sommige noten laten zich betrekkelijk gemakkelijk openbreken, maar een andere keer is de schil of bast gewoon niet open te krijgen.
Gebruik je dan teveel geweld, dan schiet het in één keer door en verdwijnt de noot in een wolk van bastsplinters en minimale brokjes walnoot. Daar hebben we al helemaal niets aan. Noten moeten we dus kraken met een beheerste vorm van geweld. Ook als ze niet open te krijgen zijn. Laten we eerst maar eens gaan kijken wat er voor manieren zijn om een walnoot open te krijgen.
Notenkraker
Om te beginnen hebben we de notenkraker. Notenkrakers zijn een soort tangen, hoewel er heel vernuftige bestaan, die met een draaiende spindel werken. Maar zo rijk ben ik niet en dus neem ik een gewone notenkraker. Het nadeel van dat apparaat is, dat het erg veel moeite kost om er een noot mee open te krijgen. Belangrijk is nog wel hoe de noot in de notenkraker zit, maar zelfs als dat allemaal prima in orde is, kan het nog steeds lastig zijn.
Stoelpoten en deurposten
Lukt het niet met de standaard notenkraker, dan kunnen we eens uitkijken naar zwaardere hulpmiddelen. In onze directe omgeving vinden we dan bijvoorbeeld de deurpost en de stoelpoot. Die deurpost moet met veel voorzichtigheid gebruikt worden, want bij echt harde noten is het risico aanwezig dat we scharnieren definitief om zeep helpen. Dat vind je huisbaas niet grappig. Daarom vinden sommige mensen het eng en grijpen ze liever naar materiaal uit de werkplaats.
Tangen en een bankschroef
In die werkplaats vinden we bijvoorbeeld allerlei tangen. Een verstelbare tang die ideaal is voor het kraken van noten is de waterpomptang. Lukt het daar ook nog niet mee, dan komt bijvoorbeeld de bankschroef om de hoek kijken.
Dom en bruut geweld
En dan is er altijd nog de optie van bruut geweld. Vaak zelfs zinloos geweld, omdat we wel de voldoening hebben om de noot open te kraken, maar daarna is deze totaal onbruikbaar geworden.
Trouwens, je kunt er altijd nog met de auto overheen rijden. Dan is de noot zeker geopend. Maar je doet alleen de vogels er een lol mee die het gruis op komen zoeken.
Maar goed, hij is open. En dat was het doel. Over de gevolgen praat verder toch niemand meer.
Quote van de dag
Artikelmarketing werkt gewoon
Artikelmarketing is één van de meest voorkomende internetmarketingtechnieken. Ook voor kunstenaars is het schrijven van artikelen van groot belang. Artikelmarketing zal ervoor zorgen dat je zichtbaarheid als kunstenaar aanzienlijk groter wordt. Een goede zichtbaarheid voor het publiek, is voor een kunstenaar van het allergrootste belang. Helaas wordt dit belang in de praktijk nogal eens verwaarloosd. En dat is iets waarmee de kunstenaar zichzelf zwaar te kort doet.Websites werken nauwelijks nog
Veel kunstenaars investeren (meestal veel te veel) geld in een website. En daar blijft het dan wel bij. Ze vinden dat deze marketinginspanning dan maar voldoende moet zijn. Iemand die een kunstwerk wil kopen, die zoekt die kunstwerken dan maar gewoon op de website. Als de koper die website tenminste vinden kan en dat is niet echt waarschijnlijk. Alle initiatief tot contact en kopen moet uitgaan van de koper. En de meeste kopers gaan nu eenmaal eerder bij een andere kunstenaar kijken, dan dat ze ergens moeite voor gaan doen.Zoekmachines helpen bij het vinden van je website
Want dat opzoeken van je kunstwerken door mogelijke kopers op je website betekent wel, dat je website vindbaar moet zijn. Bijvoorbeeld via de populaire zoekmachines, zoals Google en dergelijke. Wie begint er niet op Google als er iets opgezocht moet worden? Maar dan moet Google wel weten dat jij en je website bestaan. En als ze je website al gevonden hebben, moeten er volop afbeeldingen met je kunstwerken er op te vinden zijn. En teksten. Want Google kan niet zonder teksten om te weten waar je website nu eigenlijk over gaat.Vindbaarheid en zichtbaarheid zijn heel belangrijk voor kunstenaars
Er zijn verschillende technieken voor om vindbaar te worden op Google. Meestal zijn het allerlei trucjes bij het formuleren en plaatsen van teksten op allerlei plaatsen. Maar die technieken komen en gaan als de duiven in een duiventil. Die technieken worden met een soort verzamelnaam SEO technieken genoemd, waarbij deze afkorting staat voor Search Engine Optimization. SEO is een vak apart, hoewel je met een paar eenvoudige technieken al heel wat kunt bereiken. En, heel belangrijk voor kunstenaars, afbeeldingen hebben nauwelijks effect. Google wil teksten zien die van belang zijn. Heel veel teksten. Hoe meer tekst hoe beter. Dat het kwalitatief ook nog eens goede teksten moeten zijn ook, die overduidelijk met het onderwerp (kunst in dit geval) te maken hebben, spreekt voor zich. Artikelmarketing verbetert je vindbaarheid en zichtbaarheid
Eén van de technieken die onder meer voor het bereiken van vindbaarheid via SEO gebruikt worden is artikelmarketing. Toen men onderzoek ging doen naar de mogelijkheden om het snelle komen en gaan van technieken eens wat te verminderen, bleek artikelmarketing één van de weinige stabiele positieve factoren te zijn. Artikelmarketing staat bekend als zeer effectief, voor zowel zakelijke als personal branding. Het kan dus helpen bij het bereiken van die zo noodzakelijke zichtbaarheid.Het effect wordt hardnekkig onderschat
Desondanks wordt het effect van artikelmarketing vaak zwaar door kunstenaars onderschat. En niet alleen door kunstenaars, dat geldt eigenlijk voor vrijwel alle beginnende ondernemers in de internetwereld. En dat merken ze dan ook allemaal wel in hun omzet. Het is extreem lastig om op internet geld te verdienen. Maar zelfs als men merkt, dat de omzet achter blijft, wordt er verder geen actie ondernomen. Ook door kunstenaars niet. Artikelmarketing is ideaal voor kleinere bedrijven en kunstenaars
Artikelmarketing is een zeer effectieve methode voor het bouwen van je bedrijf aan huis. Of als je op een andere manier geld via het internet verdient. Het is gewoon een noodzakelijk hulpmiddel geworden om op het internet zaken te doen. Artikelmarketing is een stuk gereedschap dat zonder meer thuishoort in de gereedschapskist van kleinere bedrijven. Artikelmarketing hoort dus zeker thuis in de gereedschapskist van kunstenaars, waaronder ik natuurlijk ook fotografen reken. Wat is artikelmarketing in de praktijk?
Artikelmarketing komt meestal neer op het plaatsen van artikelen die zich richten op een bepaald trefwoord. Die artikelen plaatsen we op websites, weblogs, social media en speciaal daarvoor bedoelde websites. Een voorbeeld is de site waar je op dit moment vertoeft. Artikelmarketing helpt bij het promoten van jezelf en je kunst. Je kunt laten zien wat je op bepaalde vakgebieden binnen de beeldende kunst onder de pet hebt. Maar het helpt niet alleen voor jezelf om die gewilde status van door het publiek erkende kunstenaar te krijgen.Artikelen helpen je populariteit te verhogen
Goede artikelen helpen namelijk ook de populariteit van je website een stuk verder. Bijvoorbeeld door waardevolle eenzijdige links naar je website toe te kunnen krijgen. Dat verbetert weer sterk je positie in de zoekmachineresultaten voor de trefwoorden die je gekozen hebt. En ook dat leidt weer tot klanten richting je website, met alle positieve gevolgen voor je de verkoop van je kunst en het vinden van klanten voor andere diensten de je in de aanbieding hebt. Je komt in een positieve kringloop, waarbij je steeds beter zichtbaar en voor iedereen te vinden bent. Een groot verschil met de negatieve kringloop waar heel veel kunstenaars in terecht zijn gekomen.
Artikelmarketing is zeer kosteneffectief
Artikelmarketing is bij bovenstaande foto duidelijk niet zo nodig, maar dat is online wel anders. En in de kunstwereld al helemaal. Die kunstwereld is al behoorlijk ontoegankelijk en wordt door velen als veel te elitair gezien en ervaren. De drempel om er kennis van te nemen is hoog. Dus dan is een extra hulpmiddel om als kunstenaar aandacht te trekken natuurlijk helemaal nooit weg. Alle reden om als kunstenaar artikelmarketing te omarmen. Een reden dat veel kleine ondernemers en kunstenaars voor deze vorm van internetmarketing kiezen, is de effectiviteit afgezet tegen de kosten. Want de kosten om deze techniek te gebruiken zijn zeker in relatie tot andere technieken bijzonder laag. Zolang we tenminste onze eigen stukken schrijven, natuurlijk.
Gaan we het schrijven van artikelen uitbesteden, dan wordt het allemaal direct weer een stuk prijziger, maar dat spreekt voor zich. Maar aan de andere kant kunnen de kosten van een ghostwriter in het algemeen weer goed terugverdiend worden uit een verhoogde omzet.
Wat we bij artikelmarketing mogen verwachten
Maar ook grote bedrijven hebben vaak moeite met dit soort technieken om online goed gevonden te kunnen worden. Op dat punt kan een klein, slim opererend bedrijf het probleemloos tegen een veel grotere concurrent opnemen. Een enkel artikel dat eruit springt kan zorgen voor een groot aantal leads, inschrijvingen, verkopen, verwijzingen en dergelijke. En dat is de reden, dat artikelmarketing zo’n effectief promotiemiddel is. Ook, of misschien wel juist, voor kunstenaars.Artikelmarketing is helaas niet sexy
Werken met content ofwel artikelmarketing is een belangrijk aspect van je totale marketingplan voor je online-bedrijf. Als je een slimme, voordelige en ook eenvoudige techniek zoekt? Je vindt hem met artikelmarketing. Een techniek om het aantal mensen dat je kunt bereiken enorm te vergroten. Dus wat let je om deze techniek eens in de praktijk te gaan proberen? Veel investering kost een proef of een prototype niet en dan weet je meer.De resultaten van je artikelmarketing zullen je waarschijnlijk versteld doen staan. Artikelmarketing staat nu eenmaal bij de meeste ondernemers niet bekend als een sexy techniek. Helaas. Maar dat zegt meer over de weigering en de koudwatervrees van mensen om dit soort krachtige technieken in de praktijk te proberen. Want aan de techniek zelf ligt het beslist niet. Kortom, denk er als kunstenaar eens heel goed over na, wat de voordelen van artikelmarketing voor jou als kunstenaar zouden kunnen zijn.
Artikelmarketing kan je als kunstenaar wel eens heel wat meer voordelen bieden dan je in eerste instantie denkt. Daarom is één van de eerste weblogs op het gebied van internetmarketing die Team Jetje gemaakt heeft, helemaal gewijd aan artikelmarketing. Je vindt het weblog via het blog van Team Jetje (https://teamjetje.blogspot.com) of via de directe link https://artikelmarketing-voor-kunstenaars.blogspot.com
Onderwerpen die op dat weblog aan de orde komen zijn bijvoorbeeld:
Eenvoudige manieren om je creativiteit op te starten
3 belangrijke punten om te onthouden bij schrijven voor internet
Een paar losse tips op het gebied van artikelmarketing in het algemeen
9 tips om een deskundige proeflezer te worden
Zijn jouw lezers wel betrokken?
Artikelmarketing voor beginners
Artikelen met tips zijn effectief
3 dingen die je in de gaten moet houden voordat je artikelen gaat plaatsen
Schrijf ook als kunstenaar een conversatie
Artikelen, het belangrijkste hulpmiddel bij internetmarketing voor kunstenaars?
Ik weet niets om een artikel over te schrijven
Breng gevoel in je artikel
Hoe kun je overal artikelen over schrijven
Zorgen voor geloofwaardigheid
Ga gewoon aan de slag!
Proeflezen verdient zich dubbel en dwars terug
Uitgangspunten bij het schrijven van een artikel over kunst
Hoe groot moet mijn artikel zijn?
Punten bij het schrijven van artikelen die je niet mag vergeten
Word veelschrijver als het maar even kan
Research voor beginners
Belangrijke redenen waarom artikelen zulke goede SEO-tools zijn
Wat is van belang voor een goed artikel
Het schrijven moet wel leuk blijven
Drie technieken om snel een artikel te produceren
SEO voor beginners
Zorg bij artikelmarketing voor sympathie
Hoe begin je aan je kunst-artikel?
En deze lijst waarmee we dit blog beginnen wordt regelmatig aangevuld met nieuw materiaal. En bestaande artikelen houden we op zijn tijd tegen het licht om te zorgen dat ze actueel blijven.
Bezoek als kunstenaar deze site regelmatig. Hij is gratis, zonder registratie, hij volgt je niet en geeft verder geen enkele verplichting.
"Model met koffie"
Maar de meeste clubs doen alles door elkaar. En er wordt niet vaak voor niets beweerd dat als je alles wilt doen, dat je dan vaak juist helemaal niets doet. Dat kan anders. Bijvoorbeeld door in plaats van één sessie te kiezen voor drie gerichte sessies waar tekenaars hun favoriete aanpak kunnen kiezen.
En dus is het eerste project van "Jetje's Art Fun" gericht op dergelijke kleinschalige tekensessies in besloten kring onder de naam: "Model met koffie". Deze modeltekensessies vinden namelijk gewoon in de huiselijke kring plaats onder het genot van een goede kom koffie. Of thee, dat mag natuurlijk ook. De ruimte is geschikt voor kleinere groepen, maar die kleinschalige opzet is natuurlijk juist de charme van "Model met koffie".
Plaats van handeling is bij mij thuis in Lisse. Op dit moment zorgt een verbouwing nog voor veel overlast, maar ergens rond de jaarwisseling ben ik daar als het goed is van af. En dan gaan we samen met "Model met koffie" beginnen.
En de regering mag natuurlijk niet teveel in paniek raken. Ook dat is een groot gevaar, zoals we de afgelopen anderhalf jaar hebben gezien en ervaren. Maar goed, ook daar houden we de moed er in.
Uiteraard laat ik op verschillende punten weten wanneer de inschrijving op "Model met koffie" mogelijk gaat worden.
Colofon
Jetje's dag verschijnt in principe elke werkdag. Deze publicatie wordt uitgegeven door Henriëtte Sibie samen met Team Jetje, een ondersteunend team met een wisselend aantal medewerkers.
Bijdragen
Mocht je ook eens een bijdrage aan Jetje's dag willen leveren, dan is dat altijd mogelijk. Er zijn geen kosten aan verbonden, maar er is ook geen sprake van een vergoeding. Het geeft wel een leuke exposure want het weblog wordt goed gelezen. Een verwijzing naar je eigen website of weblog is altijd toegestaan. Affiliatelinks zijn niet toegestaan.
Bij belangstelling of vragen kun je altijd contact opnemen en dan kijken we graag samen met jou wat er mogelijk is. En dat is best veel.
Jetje's dag is op vele manieren te bereiken:
Alle foto's uit Jetje's dag staan op Pinterest
Kleinere berichten, foto's, kunstwerken etc. staan hier
Zoekt u een begrip uit de kunst? Een kunstenaar? Een kunststroming? Klik hier
Meer onderwerpen vinden? Gebruik de inhoudsopgave!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten