Translate this page in your language

Zoeken in deze blog

12 januari. Dag van de kleurige kunst

 

12 januari. Dag van de kleurige kunst

 

    Kleurige kunst past goed bij mijn paradijsvogelplannen die gisteren zijn behandeld;

    Het lijkt nog wel even te gaan duren, voordat er weer een leuke vorm van kunsthandel mogelijk is;

    Gelukkig zijn er wel veel varianten die het je mogelijk maken om je kunst bij de mensen thuis te laten zien.

www.jetjesdag.nl | Model Henriëtte Sibie | Nicolaas/S fotografie | Jetje's kleurige kunstwerken |
Onzin of kunst? Je weet het nooit. Toiletrolkunst in primaire kleuren

Laat kunst maar lekker kleurig zijn

Vandaag is de dag van de kleurige kunst. Iedereen die mijn verhalen op dit weblog een klein beetje bijhoudt weet inmiddels wel, dat ik niet voor een klein beetje kleur opzij ga. Integendeel. Ik ben gek op kleur en men zegt ook wel dat ik een kleurrijk persoon ben. Ach, als ik de foto's van gisteren van de aankomende paradijsvogel een beetje bekijk, dan klopt dat misschien ook wel. Beter dan een zwartkijker, zullen we maar denken, nietwaar?

www.jetjesdag.nl | Model Henriëtte Sibie | Nicolaas/S fotografie | Jetje's kleurige kunstwerken |
Dit wordt "De start van corona" als eerbetoon aan de toiletpapierverzamelaars

Kunst verkopen aan mensen met een hoge drempel

Ik heb ook op dit weblog al eerder laten zien, dat ik nog weer eens wat in de verkoop in de beeldende kunst wil gaan doen. Ideeën zat, ook om het instituut van de kunstwereld weer eens lekker los te trekken en op te schudden. En dan vooral voor de hele groot groep die de kunst en de kunstwereld nu door onbekendheid en drempelvrees op een enorme afstand houdt.

www.jetjesdag.nl | Model Henriëtte Sibie | Nicolaas/S fotografie | Jetje's kleurige kunstwerken |
Moet hier nog veel aan gebeuren?

Het OMT  houdt Nederland in een greep

Maar ja, Nederland heeft nu eenmaal een OMT en een regering die slaafs de opdrachten van dit ongekozen en daardoor toch niet echt democratische instituut opvolgt, dus het kan nog wel even duren, voordat ik daadwerkelijk weer een geschikt pand kan huren en daar iets mee kan gaan doen. In de tijd van de pandemie zijn de onroerend goed prijzen door het dak gegaan, dus het vinden van een geschikt pand is nog veel moeilijker geworden dan het twee jaar geleden al was. Een oervervelende samenloop van omstandigheden dus. Maar goed. Dat maakt het iets complexer, zoals dat tegenwoordig in politieke termen heet en het is nog geen reden om dan maar niets meer te doen.

www.jetjesdag.nl | Model Henriëtte Sibie | Nicolaas/S fotografie | Jetje's kleurige kunstwerken |
Nog een beetje blauw erbij

Online verkoop blijft echt behelpen

Natuurlijk hebben we altijd de mogelijkheid om online te gaan werken. Maar zelf ben ik daar geen fan van. Kunst kopen moet je naar mijn idee pas doen, nadat je oog in oog met het kunstwerk hebt gestaan. Je moet het indringend bekeken hebben. Dus niet op een plaatje. Je moet het gehoord hebben, geroken hebben en als het even kan moet je er aan gevoeld hebben. Het ene is online nog meer onmogelijk dan het andere. Dus dat is lastig. 

 

www.jetjesdag.nl | Model Henriëtte Sibie | Nicolaas/S fotografie | Jetje's kleurige kunstwerken |
Even de verf op zijn plek blazen

Laat je werk zien bij de mensen thuis

Het enige dat je nu kunt doen om wat leven in je online-aanwezigheid te blazen is om naast een online presentatie een mogelijkheid geven, om je mogelijke kopers een werkstuk thuis te laten zien. Dat kan bij mij,  maar dat kan ook bij de mogelijke kopers thuis. Ook online zijn er veel mogelijkheden om te laten zien, hoe een schilderij er aan de muur uit ziet, maar ook dat is en blijft toch ook weer een plaatje. Maar het is beter dan niets, dat wel.

www.jetjesdag.nl | Model Henriëtte Sibie | Nicolaas/S fotografie | Jetje's kleurige kunstwerken |
Ik zou er ook nog een apart hoedje van kunnen maken

Video heeft beslist nieuwe mogelijkheden

En dan is natuurlijk de video. Op video kun je iets meer vertellen. Je kunt wat meer vuur in je verhaal brengen. Je kunt wat meer op de emotie van de kijker inspelen. En daar wordt op dit moment dan ook flink aan gewerkt. Ik heb wat geïnvesteerd in apparatuur, met name voor het opnemen van goed geluid. 

Samen met mensen die een opleiding hebben in de videowereld en dus ervaring en kennis van zaken hebben, wordt er aan een experimentele opzet gesleuteld. In de hoop dat we dan eindelijk met die kleurrijke kunstwerken aan de gang kunnen gaan en ze een plaats geven die ze verdienen. Uiteraard horen jullie het op Jetje's dag als er wat meer over te vertellen valt.

Tot slot, wie weet er een leuk pandje?

Overigens, als er iemand een pand weet dat voor een galerie met atelier geschikt is en dat voor een langere periode te huur is, laat het mij dan even weten. In principe kan dat overal zijn, ik ben zeker niet aan mijn huidige woonplaats gehecht. Voor de juiste tip kan er ook nog wel een aardigheidje vanaf.😀



Quote van de dag



 

De winter van Mari Kapteijns


www.jetjesdag.nl | Mari Kapteijns | Brabantse winterlandschappen |
Waalbrug bij Zaltbommel vanachter de dijk

www.jetjesdag.nl | Mari Kapteijns | Brabantse winterlandschappen |
Vresselse bos-Hazenputten Nijnsel-Sint-Oedenrode

www.jetjesdag.nl | Mari Kapteijns | Brabantse winterlandschappen |
Vlagheide Schijndel

www.jetjesdag.nl | Mari Kapteijns | Brabantse winterlandschappen |
Vlagheide Schijndel

www.jetjesdag.nl | Mari Kapteijns | Brabantse winterlandschappen |
Vlagheide Schijndel

www.jetjesdag.nl | Mari Kapteijns | Brabantse winterlandschappen |
Maashorst bij Uden


Morgen in Jetje's dagDonderdag, morgen dus, is het de dag van de badeend. Ach, waarom niet? Ik heb wel iets met badeenden.

Colofon

Jetje's dag verschijnt in principe elke werkdag. Deze publicatie wordt uitgegeven door Henriëtte Sibie samen met Team Jetje, een ondersteunend team met een wisselend aantal medewerkers.

Bijdragen

Mocht je ook eens een bijdrage aan Jetje's dag willen leveren, dan is dat altijd mogelijk. Er zijn geen kosten aan verbonden, maar er is ook geen sprake van een vergoeding. Het geeft wel een leuke exposure want het weblog wordt goed gelezen. Een verwijzing naar je eigen website of weblog is altijd toegestaan. Affiliatelinks zijn niet toegestaan. 

Bij belangstelling of vragen kun je altijd contact opnemen en dan kijken we graag samen met jou wat er mogelijk is. En dat is best veel.

 

Jetje's dag is op vele manieren te bereiken:

e-mail

Chat via Messenger  

Jetje's dag op Twitter 

Jetje's dag op Facebook

Jetje's dag op Instagram

Jetje's dag op Friendweb 

Alle foto's uit Jetje's dag staan op Pinterest 

Kleinere berichten, foto's, kunstwerken etc. staan hier  

Zoekt u een begrip uit de kunst? Een kunstenaar? Een kunststroming? Klik hier

 Meer onderwerpen vinden? Gebruik de index!

 


Disclaimer en copyright

privacystatement


 

Meer informatie over Team Jetje


1 opmerking:

  1. Kunst is voor de één iets maken wat men ‘mooi’ vindt en voor anderen geeft het een emotie weer in vorm, kleur, uitbeelding etc. Kunst is vaker een beleggingsobject geworden voor de rijkeren onder ons. Dus iets waar je geld mee kunt ‘verdienen’, al vind ik het woord ‘verdienen’ hier niet (meer) op z’n plaats. De maker is immers al lang gestorven en die ‘verdiende’ niet om arm te sterven. Ik denk Henriëtte dat er nu een stormloop ontstaat op toiletpapier als men die nog niet heeft opgeslagen in het leeg gekomen kolenhok. Laat het zijn beloop maar hebben, want wat mij betreft heb ik daar schijt aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuws uit de kunstbranche

  • [JETJE GAAT BANKZITTEN] - Kunst, fotografie en modelwerk | JETJE GAAT BANKZITTEN Goedemorgen vrienden, Daar zit ik dan. Op de bank. Ik ben zogezegd aan het bankzitten. En dat z...

Populaire posts